Geschiedenis
Het verhaal van LEO Pharma gaat van start in 1908 wanneer twee chemici, August Kongsted en Anton Petersen, een apotheek openen in de Deense hoofdstad Kopenhagen. Vanuit de kelder starten ze een eerste productie geneesmiddelen op. Aan hun zaak geven ze de naam "Københavns Løveapoteks kemiske Fabrik".
De twee Denen registreren de naam ‘LEO’ in 1909 als een handelsmerk. Voor hun logo halen ze inspiratie bij de kunstenares Anna Rink. Deze artieste had zich op haar beurt gebaseerd op een Assyrisch beeldhouwwerk van een leeuw.
Aan het einde van WOII telt LEO Pharma al meer dan 200 werknemers en er staan ongeveer 230 producten op naam van het bedrijf. In de naoorlogse periode worden met succes een aantal producten op de markt gebracht die het leven van mensen met atopische dermatitis, impetigo en nierklachten drastisch verbeteren. Daarnaast verhuist de volledige productie naar Ballerup in Denemarken. Van daaruit worden na 1945 steeds meer producten naar binnen- en buitenland uitgevoerd.
Gedurende de daaropvolgende 25 jaar richt LEO Pharma wereldwijd negen filialen op. Ook worden een aantal producten gelanceerd die tot op heden verkrijgbaar zijn. Met een groeiende aanwezigheid wereldwijd, een toegewijd personeelsbestand van meer dan 6000 specialisten en met een sterk portfolio van farmaceutische producten binnen het domein van de dermatologie en van trombose, is LEO Pharma sterker dan ooit. Het is onze visie om tegen 2025 de voorkeurspartner in dermatologie te zijn en zo het leven van mensen over de hele wereld te verbeteren.